Dag 8

Zodra we de trein uit stapten kwam er een man op ons af van een guesthouse, of we met hem mee wilden. Het klonk goed en we vonden het wel handig dat we dan niet zelf weer wat moesten regelen dus een kwartier later waren we in het Wildlife Safari Guesthouse in Pak Chong.

Hier bleek al gelijk dat dit een kleinschalig familiebedrijfje is, met een leuke sfeer. Aangezien we van het reizen moe waren en de tour de dag erna om 7.30 uur begon zijn we snel naar bed gegaan.

Afgelopen zondag zijn we met de tour van Wildlife Safari naar het Khao Yai National Park geweest. Dit is een van de mooiste NP's van de wereld, dus leek ons de moeite waard! We kregen mooie sokken aan tegen bloedzuigers (blech!) en met lange broek en dichte schoenen gingen we op pad. Gelukkig hadden we een goede lokale gids, die werkelijk alles zag! Apen die op 200 m afstand in een boom zaten en je met een telescoop nauwelijks kon zien zag hij met het blote oog! Dankzij hem hebben we dus veel dieren gezien in het park. Het eerste "wildlife" dat we zagen was niet meer zo wild, het was een dode king cobra langs de weg, van zo'n 2 meter lang, indrukwekkend! En ja, die zitten er dus ook levend he. Daarna op afstand apen, en twee witte gibbons die door de bomen slingerden, heel dichtbij! Echt super om deze beesten zomaar in het wild te zien, en dan niet door ze te voeren maar gewoon echt in het wild! De gids was mogelijk nog enthousiater dan wij, en die waren we ineens kwijt. Was ie gewoon de jungle in gerend! Dus wij (een engels stel, een duits stel en wij) er achteraan. En als ik zeg jungle dan is het eigenlijk JUNGLE met hoofdletters. Dit was een "pad" waar de Jappenbussen keihard voorbij scheuren, het was een olifantentrack. Dat betekende dat het nogal glibberig en steil was, recht door de bush. Dit was met recht een wildlife safari! Alle koppels in ons groepje hadden al de nodige reiservaring, maar dit had nog niemand gedaan. Met een groot kapmes hakte onze gids een weg door de jungle, navigerend met het compas op zijn horloge. Onderweg hebben we enorme spinnen gezien (giftig ja), enorme termieten die je kunt horen lopen, een enkele makaak (aap), mieren en allerlei steekbeesten. Owja, en bloedzuigers! Ik wist niet dat die beesten twee monden hebben, aan elk uiteinde een. En ze laten bijna niet los, getver. Na zo'n 1,5 uur lopen kwamen we uit bij een geheel verlaten waterval, waar we de meegebrachte lunch van rijst en vlees opaten. Daarna nog een stuk door de bush, inclusief "abseilen" aan een liaan! Een unieke ervaring dus. Al moest je wel opletten aan welke tak je je vasthield, want sommigen hadden behoorlijk scherpe naalden eraan. Uiteindelijk kwamen we uit bij de waterval die gebruikt is in de film "The Beach", daar hebben we even lekker gezwommen. Worden jullie al jaloers? De rest van de middag hebben we dieren gespot vanuit ons vervoermiddel, een pick up truck met bankjes aan de zijkant en een dakje. We hebben heel veel apen gezien (makaken, die met een rode kont!), ook kleine baby aapjes, zo leuk! En wederom echt wild, dus niet met een voershow of zoiets stoms. Ook spotte onze gids twee neushoornvogels, die zijn echt mooi! Met allerlei kleuren. Erg leuke tour dus bij elkaar, vooral omdat de gids zelf zo gebrand was om veel dieren te zien en op zijn camera vast te leggen. Rond 7 uur 's avonds waren we terug bij het guesthouse waar we lekkere kokosnootsoep en groene currysoep aten, die laatste was heet, haha! Dit keer was Erik de pineut. De rest van de avond hebben we gezellig met onze duitse tourgenoten (David en Jenny) doorgebracht in de tuin van het hostel.

Een leuke, intensieve dag gehad dus! Eindresultaat: Anne heeft twee bloedzuigers een beter leven gegeven door bloed af te staan (ondanks sokken, bloedzuigersokken, bergschoenen en een lange broek!!) en Erik heeft een vreemde beet van een of anders steekdier, maar niks om je druk om te maken. That's the jungle he!

We hebben die nacht in ieder geval lekker geslapen.

xx ons

======

De tourleider had een probleem met zijn website, en dus ook hier ontsnap ik er niet aan om af en toe wat computer problemen op te lossen. Het bleek dat de man die de website had gemaakt geen wachtwoord had afgegeven waardoor de tourleider geen nieuwe foto's en filmpjes op de site kon zetten. Erg jammer ook voor ons want dan konden wij dat ook niet.

Daarom gingen we naar een jongen (zeg maar thaise computer nerd) die ons verder kon helpen. Wij hebben daar met deze jongen gesproken ik in het engels en de tourleider vertalend naar het thais. Erg grappig want we stondne ergens midden in een wijk met allemaal thaise mensen die het erg boeiend vonden.

Nu we ons probleem kenbaar gemaakt hadden zouden we de gegevens ontvangen maar dit is helaas nog steeds niet gebeurd. Ik zou dan met deze gegevens de website kunnen aanpassen (zaten wat foutmeldingne in ) en hij zou dan de filmpjes op de site kunnen zetten. Omdat dit niet lukte heb ik een cursus internet websites maken gegeven de baas van het hostel en de tourleider waren beide aandachtig aan het kijken en mee schrijven.

Nu hopen dat het allemaal nog opgestuurd wordt en dat we de filmpjes ook kunnen ontvangen welke gemaakt zijn tijdens onze tour door de jungle.