Indonesië we komen er aan!

Zaterdagochtend zijn we vertrokken naar Indonesië. Nog even een laatste check voordat we de deur uit gingen, en op naar Düsseldorf. Vlucht is prima verlopen en we hebben ons goed kunnen vermaken met de entertainment set van Emirates. Genoeg films (o.a. Hindi en Boliwood) spelletjes (Tetris & Olifanten Geheugen) en tv programma’s om uit te kiezen. Het lijkt daardoor in ieder geval een stuk minder lang te duren.

We hadden een stop-over in Dubai en hebben tijdens het landen mee kunnen kijken via een camera in de neus van het vliegtuig of het allemaal wel goed ging. Je kunt zeggen wat je wilt van die olie sjeiks maar ze weten wel leuke gadgets in een vliegtuig te stoppen. Internetten (was eventueel tegen betaling mogelijk) en zelfs een stopcontact om te laptoppen was aanwezig.

Op het vliegveld in Dubai hebben we zeer relaxed in legstoelen gewacht op onze volgende vlucht naar Jakarta. Ook tijdens deze vlucht weer volop vertier dankzij de entertainment set ! Anne en ik hebben ook de first class van Emirates gezien en die lijkt ons wel erg relaxed. Twee grote ligstoelen een scherm zo groot als een tv en heerlijke leuningen!  Dat lijkt ons wel wat voor de terugvlucht.

De douane van Indonesië is niet zo efficiënt, waardoor het ruim anderhalf uur geduurd heeft voordat onze paspoorten gecontroleerd  en er een aantal stempels in gezet werden. Drie mannetjes moesten een paar honderd man controleren, en namen uitgebreid te tijd om alles perfect te controleren en over te typen in een systeem. Maar we zijn er uiteindelijk doorheen gekomen! Ons hotel GG House stond ons netjes op te wachten en na een ritje van 1.5 uur zijn we aangekomen in Bogor. Het hotel is erg mooi, we hebben een zeer riante kamer met balkon en uitzicht op een riviertje en rijstvelden.

Ook ligt er een idyllisch zwembad midden tussen de jungle planten en de mensen zijn erg vriendelijk, wat wil je nog meer!?  Eten is ook (nog) erg lekker, hoewel we zowel ‘s morgens ‘s middags als ‘s avonds “fried rice” op het menu hebben staan :) Ik (Erik) ben wel benieuwd of ze ook nog wat anders hebben, of dat we er alvast aan mogen wennen dat we de komende weken dit als eten mogen verwachten.

Vanmorgen zijn we al vroeg op pad gegaan om naar de Botanische tuinen te kijken van Bogor. Met 80 hectare en meer dan 15000 verschillende soorten bijzondere bomen en planten hadden we wel een aantal uurtjes nodig om dit mooie lapje grond te verkennen. De Botanische tuinen zijn in ieder geval een oase van rust en ideaal om onze jetlag weg te dromen.

Nu zijn we weer terug in ons hotel en over een paar uurtjes gaan we met het tweede deel van onze tour beginnen, namelijk het bekijken van rijstvelden.

We houden jullie op de hoogte, als de internet verbinding het toelaat :) !

Groetjes Anne en Erik

Johan 10-10-2011 09:05

Ha reizigers,
Ik ben net terug uit Frankrijk, waar het ook goed toeven was (alleen de hele dag wijn i.p.v. de hele dag rijst). Maar jullie reis klinkt tot nu toe ook nioet verkeerd. Genieten maar!!!

Groeten

gonnie 10-10-2011 18:24

ik heb jullie siste via email binnen gehad
nu kan ik een beetje mee reizen en
met jullie mee genieten wat jullie allemaal gaan doen
en wat voor eten jullie krijgen of nemen
als het alleen maar rijst is dan kom je niet aan zal ik ook daar een keer na toe moeten vooraf tevallen ha ha
hoeveel scheelt het met de tijd hier en daar
want jij had al vroeg je emailtje gestuurt
verders een fijne vakantie met veel toeren en bekijken
geniet er van
groetjes je moeder gonnie

eefje 10-10-2011 19:09

Hey zus en Erik,

Klinkt goed! En die rijst, wen er maar vast aan (al gaan jullie natuurlijk nog bakso eten). Geniet ervan en vergeet niet ook een beetje te relaxen!

Kus Eefje

Joon 10-10-2011 19:55

Hallo Anne en Erik,

Ik ben nu al jaloers en dat terwijl jullie nog maar net weg zijn. Leuk hoor, geniet ze!
zoen
Joon

Ieke 10-10-2011 20:48

Hee Anne&Erik,
Gelukkig, de vlucht zit er op! Heel herkenbaar, we zijn ook met Emirates met een tussenstop in Dubai naar Kuala Lumpur gevlogen.. best relaxed, he! Een aanrader voor de terugreis: Bambi! Deze heb ik wel drie keer gezien, zó mooi gemaakt en zó schattig!
Bogor is mooi, hé! Mijn opa heeft als bioloog in die tuinen gewerkt, dat was in de jaren 50.
Rust maar lekker uit in jullie oase! Fijne reis verder, Ieke