Vertraging vertraging vertraging

Hoi allemaal,

We zijn er! Eindelijk zijn we aangekomen in Varanasi. Maar niet voordat we bijna bij elke vlucht

vertraging hebben gehad. De eerste vlucht ging goed, wel wat te laat aangekomen maar er zat voldoende overstap tijd tussen dus geen probleem. Maar onze tweede vlucht bleek een uurtje later te vertrekken. Dus dat betekende dat we ondanks dat we wat later waren toch dezelfde tijd moesten wachten.

Na een lange tweede vlucht aangekomen in Delhi. Alles werkt net even anders dan we gewend zijn, en ook ons visum waar met per een correctie op was aangebracht door het visumbureau werd uitvoerig gecontroleerd. Er moest zelfs een extra persoon aan te pas komen om te kijken of alles wel goed was. Een kwartier later en inmiddels een gefrustreerde wachtende rij achter ons mochten we toch verder.

Vervolgens moesten we naar de binnenlandse vluchten terminal. Normaal gesproken ligt deze op loop afstand van de terminal waar je aankomt, maar in India niet! Je moet de met de bus op naar een ander gedeelte van het vliegtuig en daar weer opnieuw door de douane controles. Gelukkig hebben we hier wat hulp gehad van reizigers die al vaker deze uitdaging waren aangegaan, anders hadden we het waarschijnlijk niet gevonden.

Bij het inchecken bleek dat onze laatste vlucht ook 2.5 uur later zou vliegen omdat ze de vluchttijden hadden aangepast. Ook hier mochten we weer een paar uur voor ons uit staren. Nadat de 2.5 uur verstreken waren bleek dat er nog een extra 1.5 uur bovenop kwam omdat hij vertraagd was. Top!

Uiteindelijk toch aangekomen. Gelukkig zijn we al veel vriendelijke Indiërs tegen gekomen die ons op weg hebben geholpen of vriendelijk informeerde wat we kwamen doen.

De rit naar ons guesthouse was er een om nooit te vergeten. Hoeveel bijna doodervaringen kun je hebben in één taxi rit (nou blijkbaar heel wat). We gelukkig zijn zonder kleerscheuren aangekomen, maar wel erg moe. Onderweg al veel vreemde dingen gezien. Het is erg druk, zijn geen verkeersregels, koeien staan midden op de weg en op kruispunten (want ze zijn heilig hier), oversteken doe je op je dooie gemak ook wanneer er een vrachtwagen met volle snelheid aankomt, door je claxon veelvuldig te gebruiken lat je weten dat je wilt inhalen, urineren doe je gewoon waar het uitkomt en op je auto heb je maar twee werkende onderdelen nodig. Je claxon en je gas (wat ook zo ongeveer het enige was dat werkte in de auto waarmee we zijn aangekomen).

Het laatste stuk hebben we te voet afgelegd. Gelukkig werden we daarbij geholpen door een gids. Het is ongelooflijk druk met mensen, en het is het beste te vergelijken met een mierenhoop. Morgen gaan we zelf op verkenningstocht!

De rest van de dag hebben we rustig aangedaan even gegeten en informatie ingewonnen hoe we het beste en gemakkelijkste (en comfortabelste) kunnen verder reizen. Daarom moeten we morgenvroeg eerst naar naar het treinstation om wat treinritten vast te gaan leggen.

We houden jullie op de hoogte! Morgen weer vroeg dan om onze trein te boeken naar de volgende bestemming over een paar dagen namelijk Agra. Maar eerst varanasi bekijken natuurlijk.

Groetjes,

Anne en Erik

p.s. foto's komen later, we hebben er namelijk nog geen gemaakt.

Toon en Trees 08-10-2010 23:52

Dag Anne en Erik,

Dat klinkt echt als India!! Hoeveel indrukken kan een mens aan na zo'n lange vlucht. Waarschijnlijk na een nachtje slapen en enige gewenning na de cultuurshock, zijn jullie nu druk bezig om te verkennen. Als echte globetrotters zal dat geen probleem zijn. Geniet er enorm van en vanuit Australië zullen we jullie trouw volgen!

Liefs van Toon en Trees

Ieke 09-10-2010 09:33

Hee Anne en Erik,
Pff, de eerste lange reis gehad! Jeetje, wat een vertragingen en lang wachten.... Saai! Maar nu eindelijk aangekomen. Ik hoop dat jullie veel mooie en bizarre dingen zullen zien! Heel herkenbaar wat je opschreven hebt: overal koeien, oude auto's, verkeerschaos, oversteken... en straks nog de trein, haha! Jullie zijn voorbereid ;-) Fijne reis en tot het volgende bericht!
xx Ieke
P.s: Ik heb geen mail van een nieuw bericht ontvangen (alleen ter informatie, ik wil je niet aan het werk zetten, Erik!)