Weer in Mexico

Zoals Erik al aangaf zijn we vandaag weer naar Mexico gegaan. We gingen met de boot van 7 uur vanochtend naar   Chetumal in Mexico, via het water over de grens dus! Het duurde allemaal eeuwen bij de douane van Belize, enorm inefficient, maar ach, we hadden toch tijd zat. Na twee uur op de boot waren we weer aan land in Mexico, waar we meteen door konden naar de bus naar Playa del Carmen, die sloot perfect aan. Vier uurtjes in de bus gezeten, maar dat was een luxe bus (verademing na guatemala!) dus die kwamen  we goed door. Nu zijn we in Playa del Carmen, een toeristische badplaats. Veel toeristischer dan de andere plekken waar we geweest zijn (ze kunnen hier gewoon Engels! Behalve in ons hotel dan) maar het sfeertje zoals vanavond te beoordelen is wel prma. Morgen maar eens kijken wat we nog willen gaan ondernemen de komende dagen.

De afgelopen dagen hebben we het goed gehad op Caye Caulker in Belize. Echt een leuk eiland zonder verharde wegen, waar het vervoer te voet, per fiets  of per golfkarretje gaat en waar een hele relaxte, caribbische sfeer hangt.

We hebben er heel mooi gesnorkeld en hebben daarbij zeeschildpadden, roggen, heel veel mooi koraal, veel vissen en zelfs haaien gezien! Geen gevaarlijke maar toch mooi om te zien.

Gisteren hebben we lekker lui gedaan, zonnen op een ligbedje afgewisseld met afkoelen in de hangmat boven het water. Prima!

Mogelijk gaan we hier in Playa ook nog snorkelen of duiken, maar het kan ook goed iets anders worden, net waar we zin in hebben. Hierbij in elk geval ook nog  wat foto's van snorkelen in Belize,  voor we weer naar huis komen.